در آیینه رسانه ها :
متن کامل گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس        گلایه سرلشکر سلیمانی از اخبار مربوط به تولید فیلم «سردار»        اختصاصی/ نقش بارز نظام سلطه در طراحی و راه اندازی حوادث فتنه سال ۸۸        حلول ماه ربیع الاول مبارکباد        شعری که شب اربعین امسال در کربلا گفته شد        وحدت در آئینه نگاه امام        مدح و مراثی حضرت ابواالفضل العباس (علیه السلام)        بیانیه‏ شانزدهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى «دوره‏ ى چهارم»        خستگان عشق را ایام درمان خواهد آمد        حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی       
کلام نخست
صوت و فيلم
تاريخ انتشار : ۰۲-۱۱-۹۶     نظرات:هیچ دیدگاهی برای الگوی عالمیان ثبت نشده      موضوع :نوشته ها

ماه شعبان ، ماه ولادت عاشورائیان است ،

این ولادت ها با ولادت سیّد و سرور آزادگان حضرت حسین ابن علی (علیهماالسلام) آغاز و با ولادت منتقم خون شهدای کربلا پایان می پذیرد.

ولادت با سعادت این بزرگ مردان تاریخ بشریت بهانه ای است برای پرداختن به قطره ای از اقیانوس آنچه لازم است از زلال اندیشه و سیره آن والامقامان بنوشیم.

راستی :

این حسین کیست که عالم همه دیوانۀ اوست

این چه شمعی است که جانها همه پروانۀ اوست

امام حسین (علیه السلام) در بیانی کوتاه امّا رسا می فرماید « لکم فیّ اسوة »

(تنها) در من برای شما الگو و اسوه ای است.

سؤال ، این الگو چه ویژگی های بارزی دارد که می تواند به عنوان یگانه الگو و یا به عبارت دیگر تنها مسیر سعادت قلمداد شود؟

شاید این لقب پرتکرار بخش عمده ای از پاسخ باشد « سرور آزادگان »

آزادگی چیست ؟ و چه نسبتی با انسانیّت انسان دارد؟

حضرت علی علیه السلام می فرمایند « لا تکن عبد غیرک ، لقد جعلک الله حرّا »

بندۀ غیر خدا مباش که همانا خداوند تو را آزاد آفریده است.

امام حسین علیه السلام در شرایطی که پس از شش دهه از ظهور اسلام و اعطای عزّت و کرامت به نوع بشر با نعمت اسلام ، جامعه دچار انحطاط و انحراف پذیرش مدیریت و سلطۀ غیر خدا، بلکه دشمن خدا شده بود نهضتی بپا کرد که ظرفیّتی عظیم برای جامعۀ بشری پدید آورد.که توان آن دارد تا در هر عصر و مصری عزّت آفریند و پیرو این الگو و مکتب را از سلطۀ زورمداران ضدّ خدا و بشر برهاند.

در طول تاریخ و اقطار عالم هم بسیارند آزادمردان و آزاد زنانی که با تکیه بر فطرت الهی بر سلطه های زورگویانه شوریده و اظهار کرده اند درس آزادگی خود را از سرور آزادگان اخذ کرده اند.

انقلاب اسلامی ایران نیز بلندترین و برجسته ترین الگوپذیری از امام حسین علیه السلام و نهضت و مکتب حیاتبخش اوست که توانسته خود الگوی حرکت ها و اقدامات آزادی بخش باشد.

اگر ملت بزرگ ایران اسلامی توانستند در برابر استبداد و استکبار ایستاده و توفیق برپائی نظامی مستقل و الهی و مردمی داشته باشند ، دلیل اصلی اش این بود که از ابتدا نهضت خود را نهضتی حسینی اعلام کرده و با الگوی ایستادگی و شهادت طلبی و عزّت خواهی حسینی مسیر انقلاب را با رهبر حسینی خود حضرت روح الله الموسوی الخمینی (قدس سره) به ثمر رساندند.

اگر طی سالیان پر نشیب و فراز پس از انقلاب که روز به روز دشمنی ها و توطئه ها علیه انقلاب مردم ایران فزونی می گرفت توانستند بر دشمنی های نرم و سخت فائق آیند، برکت پافشاری بر عزّت حسینی با الگوی نهضت حسینی بوده و می باشد.که علاوه بر عبور از بحران ها  بخصوص تحمیل جنگ نظامی که با الگوپذیری حسینی ملت و دفاع مقدس هشت ساله به پیروزی در برابر دشمنان آشکار و نهان ختم شد و حتی با نشان دادن ضرب شصت حسینیان بر یزیدیان دوران یعنی مدافعان حرم ،فکر حملۀ نظامی و تحمیل جنگ علیه ملت ایران را نیز منتفی کرده است.

در درون نظام اسلامی برآمده از نهضت حسینی، جریانی شکل گرفته که دائم بر این طبل می کوبد که اگر مسیر تعامل (سازش) با جامعۀ جهانی (سلطه گران و دشمنان) را نپیمائیم در معرض جنگ و درگیری خواهیم بود. و پیوسته در حال ترویج دوگانۀ جنگ و صلح و اخیرا  سایۀ جنگ و عزّت هستند. و کالای ضدّ عزّت و مشی حسینی را به جای ایستادگی و عزّت حسینی تبلیغ و با ترساندن از سایۀ شوم جنگ در صدد همراه ساختن مردم با اندیشه و عمل تسلیم،باج دهی و سازش با استکبار هستند. که البته همین تفکر و همراهانشان با روشها و پیامهای برخاسته از رعب و وحشت و وادادگی بیشتر زمینه را برای احساس ضعف برای ملت در عین قوّت ، و احساس توانمندی و زمینه برای تحمیل خواسته های مستکبران را فراهم می آورد.

البته یا کارشناسی هایشان بسیار ضعیف و در تحلیل ناتوانند که چنین ترسیمی از کشور برای دشمنان رقم می زنند ، یا اینکه با علم به توانمندی کشور و اقتداری که در سایۀ آمادگی دفاعی و قدرت ایستادگی ملت بعد از حماسۀ دفاع مقدس و همچنین نقش آفرینی و عظمت جهاد و دفاع مدافعین امروز در جبهۀ مقاومت سایۀ شوم جنگ را برطرف ساخته برای کارکرد سیاسی و بهره برداری از دو قطبی های انتخاباتی که در عین بی هنری آنان و تفکرشان را برای کشور ضروری نشان دهد چنین فضاسازی صورت می گیرد.

الگوی عزّت حسینی یک الگوی واقعی و کارآمد و نیروبخش و اقتدار آفرین است که کارآمدی آن در دوران دفاع مقدس و در لبنان و سوریه و عراق و یمن و فلسطین قابل مشاهده است. و مابه ازاء آن الگوی کدخداپذیری و تسلیم و تعامل یکطرفه و مرعوبانه هرچه رنگ و لعاب عقلانیت به او زده اند ناکارآمدی خود را با اعتماد به بدعهدان نشان داده است . که مدافعان و بزک کنندگان رابطه و مذاکره نیز بارها مجبور به اعتراف هیچ بودن حاصل آن شدند.

البته ترفندهای جنگ روانی که درون نظام امری قبیح و ناشایست است مدتهاست به رویه تبدیل شده است و این شیوۀ رقابتی غربی که در دستیابی به قدرت از هیچ اقدامی ابا ندارد گاهی به حوزۀ  مقدسات و فهم دینی هم ورود داشته که متأسفانه آثار زیانباری نیز درپی داشته است که یکی از مهمترین آنها اتهام مذاکرۀ امام حسین علیه السلام با ابن سعد در کربلا بود که رهبر معظّم انقلاب ، این انحراف تحلیل و تبلیغ را برنتافتند و عمق مطلب را بیان داشته و سطحی و نادرست بودن تحلیل را برملا ساختند.چنانکه بارها بر دروغ بودن ارتباط دوگانۀ جنگ و صلح و ارتباط آن با مذاکرات و برجام تأکید کردند.

در روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باید انحرافات را زدود و این حقیقت بزرگ را با بیانی رسا، یادآور شد که تنها رمز عزّت ، بندگی خدا و غالب بودن قدرت الهی و کافی بودن تکیه و توکل بر خدا برای تلاشگران عاقل و مدبّر برای حل مشکلات و دستیابی به خواسته ها، و در این مسیر ایستادگی در برابر سلطه گران و زیاده خواهان است نه تفکر وادادگی و عمل وادادگی در برابر قدرتمندان ظاهری و پوشالی.

بلند می گوئیم فریاد عزّت حسینی رهبر معظم انقلاب  عربستان را وادار به زمینه سازی پیگیری شهدای منا کرد و مسئولین کشوری که واسطه تراشی برای پیگیری امور در آن کشور ظالم داشتند و موفق نمی شدند را یاری کرد.

زیاده خواه را هرچه تکریم کنی و تحویل بگیری باید منتظر تحمیل خواسته های جدید باشی.

وقتی عقب نشستی باید بدانی در حین عقب آمدن در حالت حرکت و عدم تعادل برسینه ات خواهد کوفت تا بیشتر از آنچه آمادگی داری و قبول کرده ای عقب بنشینی.

هرچه خود را و امور و حل مشکلات کشور را در بیان و سیاست به زورگویان گره بزنیم باید منتظر تحمیل های جدید برای سلطه پذیری بیشتر باشیم.

این مشی و دعوت کدخداپذیران است که حسینیان و خداباوران از آن بیگانه اند.

که :

«ان العزّة لله و للرّسول و للمؤمنین» باور ماست.